Zamknięcie listy zgłoszeń za:


9. RAJD KOSZALIŃSKI


  CYKL:Rajdowe Mistrzostwa Polski Zachodniej

  RUNDA:1 / 5

  ROZPOCZĘCIE:22 sierpnia 2020 r.

  ZAKOŃCZENIE:23 sierpnia 2020 r.

  BAZA RAJDU:Koszalin

  NAWIERZCHNIA: asfalt

  KATEGORIA:Super KJS

  DŁUGOŚĆ RAJDU:125 km

  DŁUGOŚĆ OS:25 km
  

ZWYCIĘZCY:

IX Rajd Koszaliński
22-23 sierpnia 2020r.

1 runda RMPZ - Super KJS: 7 PS. Załóg: Start: 44 / Meta: 33
1.Arek Tyc / Jarek Koczewski
AK Włocławski / Subaru Impreza
1106,38
2.Jakub Frąszczak / Paulina Marzec
AK Morski / BMW E30
1131,51
3.Damian Walczak / Patrycja Walczak
AK Morski / Subaru Impreza
1141,60

VIII Rajd Koszaliński
25-26 maja 2019r.

2 runda RMPZ - Super KJS: 7 PS. Załóg: Start: 46 / Meta: 34
1.Waldemar Dziedzic / Bartosz Piotrowski
AK Morski / Mitsubishi Lancer Evo VI
1150,30
2.Piotr Korzeniewski / Kamil Kramicz
niezrzeszony / Subaru Impreza
1196,86
3.Bartosz Łajewski / Krystian Kamiński
AK Morski / Subaru Impreza
1220,78

VII Rajd Koszaliński
26-27 maja 2018r.

2 runda RMPZ - KJS: 10 PS. Załóg: Start: 52 / Meta: 41
1.Dawid Matysiak / Marek Rzepiński
AK Rallyland / BMW E30 F20c
808,04
2.Tomasz Buńka /Paulina Kołodziej
AK Koszaliński / Audi A4 Quattro
817,91
3.Michał Iwańcio / Adam Szewczyk
AK Koszaliński / Honda Civic
823,31

RMPZ 2020

  9. Rajd Koszaliński  

  2. Rajd Wilka  

  6. Bëtowskô Gòńba  

  46. Rajd Monte Karlino  

  5. Szczecińska Barbórka  

Historia Rajdu Koszalińskiego.

Rajd Koszaliński, to kolejna po kultowym Rajdzie Monte Karlino ogólnopolska impreza zaliczana do cyklu Rajdowych Mistrzostw Polski Zachodniej organizowana w Koszalinie. Wertując kroniki Automobilklubu Koszalińskiego natrafiliśmy na kilka wzmianek o imprezie pn. Rajd Koszaliński rozgrywanej w latach 1976-1981. Ówczesnny rajd miał charakter bardziej turystyczny niż sportowy, ale na trasie nie zabrakło też punktowanych zadań sprawności jazdy. Tegoroczna edycja rajdu będzie zupełnie inna. To typowa dla naszego klubu runda RMPZ, co oznacza m.in., że rywalizacja odbywać się będzie na zamkniętych odcinkach dróg powiatowych i gminnych. A wszystko to poprzedzone widowiskowym prologiem w samym centrum Koszalina, który odbędzie się w sobotni wieczór. Park serwisowy i baza rajdu zlokalizowane będą w Koszalinie i także tutaj poznamy najlepsze załogi rajdu podczas ceremonii wręczenia nagród.

Liczymy, że nowy rajd będzie cieszył się co najmniej takim samym zainteresowaniem jak rozegrany w marcu Rajd Monte Karlino oraz pozostałe rundy Rajdowych Mistrzostw Polski Zachodniej i przyciągnie wiele załóg rajdowych i fanów sportu motorowego. Mamy nadzieję, że nowe, wymagające oesy przypadną Wam do gustu i będziemy świadkami pięknego, rajdowego święta. Zapraszamy pod koniec maja do Koszalina, na drugą rundę RMPZ 2018.



Reaktywowany po latach Rajd Koszaliński, tym razem w randze Rajdowych Mistrzostw Polski Zachodniej rozpoczął się w sobotni wieczór od widowiskowego prologu ulicami centrum Koszalina. Po raz kolejny okazało się, że krawężniki na ulicy Młyńskiej wychodzą zwycięsko w konfontacji z kołami samochodów, pierwsi pechowcy musieli się pożegnać z rajdem już na prologu. Drugi dzień rajdu to już trzy prawdziwe, drogowe oesy. Pierwszy z nich, przypominający bardziej trasę wyścigu górskiego podjazd na Górę Chełmską w Koszalinie po nowym asfalcie preferował szybkie i wyścigowo ustawione samochody. Na drugi oes w pętli załogi przejechały na południe od Koszalina, do gościnnej Gminy Świeszyno. Odcinek „Jarzyce” to już typowo rajdowa charakterystyka: wąski, z wieloma szczytami, podbiciami i głębokimi cięciami. Tu znaczenia nabierała precyzja jazdy i dobór właściwego toru. Ostatni w pętlli OS &bfquo;Kłokęcin” to próba w Gminie Świeszyno, która już raz wykorzystana była rajdowo - w 2013 roku odbył się tutaj jeden z oesów Rajdu Monte Karlino. Wtedy rozgrywana w iście skandynawskich warunkach - śniegu było po kolana - tym razem uraczyła załogi rajdowe wspaniałą, słoneczną pogodą. Na starcie oesu załogi witała osobiście Pani Wójt Świeszyna Ewa Korczak. Sam oes był bardzo techniczny, z licznymi ślepymi zakrętami, szybką partią najpierw w otwartym terenie, następnie po ostrym lewym zakręcie kolejną sekcją łuków przez las, zakończony partią ostrych zakrętów ze sporymi zjazdami i podjazdami przez wieś. Po każej pętli załogi wracały na przerwę serwisową do koszalińskiego ZORDu. Po przejechaniu 10 oesów załoga Matysiak / Rzepiński okazała się najszybsza w generalce i jednocześnie "ośce" zapewniając sobie komplet punktów w 2 rundzie Rajdowych Mistrzostwo Polski Zachodniej. Statuetkę, przypominającą koszaliński ratusz, za 2 miejsce odebrali Buńka / Kołodziej, a za trzecie Iwańcio / Szewczyk.

Po raz pierwszy runda Rajdowych Mistrzostw Polski Zachodniej rozegrana została w formule Super KJS podczas ósmego Rajdu Koszalińskiego. Automobilklub Koszaliński przygotował dwa odcinki specjalne, przejeżdżane trzykrotnie zlokalizowane w gminie Polanów. Ale najpierw, jak zwykle w RMPZ, w sobotni wieczór czekał „na rozgrzewkę” widowiskowy miejski prolog o długości ponad 1,5 km. Trasa poprowadzona w samym centrum Koszalina, miasta obchodzącego w ten weekend swoje urodziny, zgromadziła ponownie tłumy mieszkańców. Każda z załóg pokonywała dwa okrążenia tego oesu, więc kibice obserwowali rajdówki bez przerwy. Najszybszy czas na ulicach Koszalina - centrum Pomorza - uzyskali Waldemar Dziedzic i Bartosz Piotrowski w Mitsubishi Lancer Evo VI, ale przez potrącenie beczki oznaczało 5 s. kary to Michał Iwańcio i Jarosław Iwańcio w Hondzie Civic cieszyli się z wygrania prologu. Pierwszy z niedzielnych oesów w gminie Polanów - „Kościernica” - o długości niemal 5 km rozpoczynał się wąską drogą wśród pól, po kilometrze wjeżdżał w las, w którym czaiły się kręte partie ostrych zjazdów i podjazdów. Wyjazd z lasu do wsi, a w niej skrzyżowanie z ciasną 90-tką przy sklepie. Ostatni kilometr to niesamowicie widowiskowa sekwencja zakrętów przez ślepe szczyty w otwartym terenie. Drugi oes w pętli - „Cetuń” - to 6 kilometrowa, wąska droga, która udowadniała, że nazywanie gminy Polanów „Górami Północy” nie jest na wyrost. Początkowa partia to podjazd szybkimi łukami z Cetunia do Rosochy. Wyjazd ze wsi prawym, ciasnym zakrętem rozpoczynał ostre spadanie ślepymi zakrętami wijącymi się przez las. To jedno z miejsc, które powodowało największe wypieki na twarzach rajdowców. Za lasem chwila na wytchnienie, dwie proste przedzielone ciasnym lewym do wsi Gilewo, za którą rozpoczynał się ostatni zjazd do mety. Sekcja serpentyn rozpoczynała się od dwóch 90-tek prawy-lewy przez most, a kończyła metą lotną w samym Polanowie. Bezkonkurencyjni na trasach pierwszego Super KJSu w RMPZ okazali się Waldemar Dziedzic z Bartoszem Piotrowskim zwyciężając z przewagą ponad 45 sekund nad duetem Piotr Korzeniewski / Kamil Kramicz w Subaru Impreza. Najbardziej zacięta walka toczyła się o najniższy stopień podium. Przed ostatnią pętlą kolejne cztery załogi dzieliło jedynie 1,37 sekundy i każda z nich miała szansę wywalczyć to miejsce. Ostatecznie zwycięsko z pojedynku o podium wyszła załoga Bartosz Łajewski / Krystian Kamiński w Subaru Impreza, ale ich przewaga nad czwartymi w generalce Pawłem Kiełbasą i Bartoszem Dębowskim wyniosła zaledwie 0,01 sekundy!!! Tak minimalnej różnicy nie pamiętamy z historii rozgrywania Rajdowych Mistrzostw Polski Zachodniej. Pokazuje to jak wyrównany poziom reprezentują uczestnicy Mistrzostw i jak mocną ligą stały się zawody Automobilklubu Koszalińskiego.

Relacja video z 8. Rajdu Koszalińskiego.



Dziewiąty Rajd Koszaliński już 22 i 23 sierpnia 2020 r. ponownie jako runda Rajdowych Mistrzostw Polski Zachodniej w randze SuperKJS. Zapraszamy!


Copyright © 2018-2020 - TopDrive Maciej Raczewski